Πέμπτη, 3 Μαΐου 2018

Русија шаље све више нафте у Кину - прерада у ЕУ се суочава са недостатком

03/05/2018 Нермин Н.
Русија шаље све више нафте у Кину - прерада у ЕУ се суочава са недостатком Европске рафинерије добиће много мање руске нафте него раније. Према Блоомбергу, за првих пет месеци 2018. године је Русија европским рафинеријама испоручила 19% мање сировина преко лука у Балтику и Црном мору него у истом периоду прошле године.


У исто време, испоруке руског "црног злата" у Кини порасле су за 43%, потврдио је руски државни оператор Транснефт ПЈСЦ. Блумберг напомиње да је Европа највећи део нафте увози из Русије и да ће сада недостатак вероватно морати заменити "црним златом" из земаља Блиског истока, будући да се руска нафта "сели" на азијско тржиште. 

 Експерти примећују да ће такве промене довести до губитака међу бродским компанијама, који су већ суочени са тешкоћама смањења количине нафтних деривата у земљама ОПЕЦ-а. 

 Овде треба напоменути да Русија при продаји нафте у Азији амерички долар не заобилази само с Кином, него и другим земљама са којима има уговора о трговинској размени у националним валутама, али се Блумберг није дотакао ове теме. 

Недостатак руске нафте у Европи биће компензован мешавином сирове нафте на Блиском истоку и САД, али су трошкови транспорта руске нафте европским рафинеријама веома мали. На пример, трошкови снабдевања Русије од кључне црноморске луке Новороссиј до Средоземног мора 2018. године били су у просјеку мање од 1 долар за барел, што је најнижа цијена од 2009. године.

 Исто важи и за транспортне цене из руског извозног терминала Приморск у Балтичком мору. Недостатак такође могу задовољити амерички извозници, али цена транзита је овде доведена у питање. 

 С друге стране, Кина је највећи купац, који прими већину руске нафте кроз нафтоводе и бродове из источних руских лука. Друга линија између две земље започела је рад на новој години. Отварање нафтовода "Источна Сибирија-Пацифик" (ЕСПО) ће удвостручити кинески увозни капацитет до 30 милиона тона годишње, или око 600.000 барела дневно.

 Друга линија плиновода ЕСПО ће удвостручити кинески увоз руске сирове нафте од 15 до 30 милиона тона нафте годишње. Прва линија, капацитета 15 милиона тона, пуштена је у погон 2011. Кинеска агенција Синхуа пише како је прва линија транспортовала 110 милиона тона нафте, што значи да је у одређеним тренуцима оперисала са више од службених капацитета. 

 Укупне испоруке руске нафте у Кину су скочиле за 43 посто, на око 750 000 барела дневно у првом тромесечју ове године, што значи да Москва преферира сигурно и растуће тржиште Кине од европског, иако је задржала велики удео и код европских купаца. Почетком јануара ове године, кинеска агенција Ксинхуа потврдила је да су отворени оба краја гасовода ЕСПО, а Блоомберг је већ споменуо да је ово лоша вијест за Европу. 


"Будући да ће друга светска економија куповати више сирове нафте, испоруке у балтичку луку Приморск ће бити смањене, што ће довести до пораста цене нафте за Европу" тада је навео Блумберг и прогнозе су се показале тачнима.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου