Παρασκευή, 26 Ιανουαρίου 2018

Само пола Ф-35 може летјети

26.1.2013 Саша. Ф.
 Најскупљи систем наоружања на свету није прошао тест програм и само половина већ достављених авиона “Joint Strike Fighters”,познатијих као Ф-35, заправо може да лети, потврдило је најновије извештај Пентагона.


 "Оперативна прикладност флоте Ф-35 и даље је испод очекивања и зависи о алтернативним решењима која се не могу сматрати прихватљивим за борбене ситуације", истиче у извештају објављеном у уторак Роберт Бехлер, нови директор оперативних и тестних програма у америчком Министарству одбране. Прошлогодишњи извештај бившег директора овог одјела Мицхаел Гилморе показао је 2769 недостатака у овом борбеном авиону.

 "Око 1748 недостаци су уклоњени кроз текуће процесе прегледа. Међутим, од 301 проблема, који су идентификовани као приоритети првог и другог степена, само 88 се може се сматрати решен, док за преосталих 213 још нема решења ", открива извештај Роберта Бехлера. Авион Ф-35, пројекат корпорације  Lockheed Martin требало је да заврши планирану 16-годишњу развојну фазу ове године.

 Трошкови Ф-35 процењују се на 1200 милијарди долара, што укључује операције и подршку до 2070. године.

 "Стопе поузданости стагнирају на око 50%, а стање се није побољшало од октобра 2014. године, упркос све већем броју нових авиона", упозорава Бехлерово извештај. Занимљиво је тренд да се повећава број авиона са ознаком  “Not Mission Capable“ , што значи да ови Ф-35 не могу спроводити никакве мисије.

Оне су заправо бескорисне и не могу се доставити никоме, што значи да не могу летјети због недостатка резервних делова. Лоцкхеед Мартин је редизајнирао крила на морнаричкој верзији авиона Ф-35Ц, који сада имају лансере за пројектиле ваздух-ваздух AIM-9X Sidewinder.

 У међувремену, авиони Ф-35Б су претрпели неочекиване пукотине на изградњи шасије и шасије, док ограничења мотора забрањују одређене летове. "Ф-35Б такође има проблеме са гумама, са просечним" животним веком "од мање од 10 слетања.

 Произвођач покушава да пронађе пнеуматике који су довољно јаки за конвенционално слетање са великом брзином, али су такође мекани да би олакшали вертикално слетање. Поред ове две карактеристике, гуме за постојећу ваздухопловну структуру морају бити довољно лагане ", наводи се у извјештају.

 Извештај владиног Ф-35 контролног пројекта у марту 2017. године закључио је да је једина ствар која је била стварно висока њихова цена.

Подсјетимо да су проблеми авиона Ф-35 у 2016. години приморали предсједавајућег Одбора за оружане снаге Сената САД-а, Џона Мекејна, да назову програм "скандал и трагедија".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου