Република Српска

Република Српска

Tuesday, February 28, 2017

Стратегија Русије за обуздати Балтик

2017/02/28 Н. БАБИЋ
Није истина да Руска Федерација не ради на слабљењу балтичких држава, али не намерава да испали ниједан метак да их доведе у безизлазну ситуацију.


Осим што здушно раде на самоуништењу, пре свега због егзодуса радно способног и високо квалификованог становништва у Европску унију, због чега им прети демографски нестанак, антируска хистерија и вјечито зазивање НАТО пакта у помоћ Литваније, Летоније и Естоније је неминовно довело до одговора Кремља. Но, он ипак неће бити војни. --------

 Прво је у октобру прошле године, када је било јасно да ће се НАТО трупе распоредити у балтичким земљама, Русија доније одлуку о економском сламању балтичких држава. Одлучено је да "агресију" у региону делом проведу руске железнице. Наиме, Балтик живи на рачун европских кредита и од транзита робе из Русије и у Русију. 

С европским кредитима Русија нема никакве везе, али што се тиче транзита, може заобићи балтичке земље. Прво ће се жељезнице у транспорту белоруских нафтних деривата преоријентисати на руске луке, а Минск ће за овај посао добити попуст од 25%. Но, посао с Белорусијом је само део ширег плана. --------

 У октобру 2016. су бивши "руски партнери" упозорени како "није искључено да Русија у потпуности одустане од теретног транзита преко лука у балтичким земљама, укључујући и Литванију". --------- 

Литванци су већ израчунала да ће губици због ове одлуке Москве бити 200-250 милиона евра годишње, а за земљу која одумире је то важан новац. -------- 

Свидело се то балтичким земљама или не, Русија их неће напасти, а руско вођство је себи поставило велики политички циљ и од 2020. сва руска роба, без изузетка, не сме пролазити кроз балтичке луке. ---------- 

Можда је за неке ово "подло" од стране Русије, али заслужују ли Литванија, Летонија и Естонија боље? Коначно, нити их неко напада, нити намерава да нападне, како у Виљнусу, Риги и Талину тврде још од почетка украјинске кризе. ------- 

Бивши шеф руске председничке администрације, специјални представник Кремља за околину и промет, Сергеј Иванов, на састанку с највећим руским превозницима је изнео заповест на нивоу државе: --------

 "Сва домаћа роба која се претовара у балтичким лукама од 2020. године ће бити усмерена искључиво на руске луке и о том питању нема дискусије." Дакле, ниједан руски терет од 2020. не би требало да прође кроз Литванију, Летонију и Естонију. --------

 Николај Токарев, председник компаније "Трансњефт", саопштио је руском председнику Путину да Русија наставља преусмеравање снабдевања нафтних производа за извоз из балтичких лука у властите теретне луке у Лењинградској региону ----- 

. "У складу са захтевом владе, ми преусмеравамо теретни промет из балтичких лука Вентспилс и Рига у наше балтичке луке Уст-Луга и Приморск, као и на Новоросијск", рекао је у октобру Токарев. -------- 

Ова одлука значи да Русија доследно кида све везе са балтичким државама, али је транзит само део плана. На ред је дошла и диверсификација снабдевања гасом, где је толико хваљени ЛНГ терминал у Литванији требао бити симбол победе над руским компанијама које Европској унији испоручују природни гас. Но, уз одустајање од транзита, ЛНГ подружница Гаспрома креће у освајање Балтика. ------- 

Нови удар на балтичке државе - Русија ЛНГ мрежу на Балтику Руска компанија "ЛНГ-Горскаја" припрема амбициозан пројекат, због којега ће балтичке државе на крају бити зависне о Русији. Дакле, опет нема оружја, нема нуклеарних бојевих глава, стотина хиљада војника, ... нема ничега од онога што слушамо од почетка украјинске кризе. ---------

 Прошли месец је саопштено да је руска компанија "Криогаз", коју контролише "Газпромбанк", почела да осваја тржиште течног природног гаса за балтичке земље. Вијест је потврђена када је "Мегастар", први руски брод за превоз течног гаса, испловио из луке Талин. ---------- 

Тиме је руска компанија направила прве кораке на балтичком ЛНГ тржишту, што може имати дугорочне последице. На крају се испоставио да се ради о заиста грандиозном плану. --------- 

Компанија "ЛНГ-Горскаја" је одлучила не само пратити "Криогаз", него развијати успех ове компаније и планира заокружити све балтичке земље мрежом ЛНГ терминала, према којима ће онај у Литванији изгледати као кап у мору. Управо су медији Литваније одмах скренули пажњу на чињеницу да ће нова инфраструктура бити нека врста мреже снабдевања гасом свега у Европској унији што ради на гас. ------- 

. "У складу са захтевом владе, ми преусмеравамо теретни промет из балтичких лука Вентспилс и Рига у наше балтичке луке Уст-Луга и Приморск, као и на Новоросијск", рекао је у октобру Токарев. ----------- 

Ова одлука значи да Русија доследно кида све везе са балтичким државама, али је транзит само део плана. На ред је дошла и диверсификација снабдевања гасом, где је толико хваљени ЛНГ терминал у Литванији требао бити симбол победе над руским компанијама које Европској унији испоручују природни гас. Но, уз одустајање од транзита, ЛНГ подружница Гаспрома креће у освајање Балтика. ----------

- Нови удар на балтичке државе - Русија ЛНГ мрежу на Балтику Руска компанија "ЛНГ-Горскаја" припрема амбициозан пројекат, због којега ће балтичке државе на крају бити зависне о Русији. Дакле, опет нема оружја, нема нуклеарних бојевих глава, стотина хиљада војника, ... нема ничега од онога што слушамо од почетка украјинске кризе. -------

 Прошли месец је саопштено да је руска компанија "Криогаз", коју контролише "Газпромбанк", почела да осваја тржиште течног природног гаса за балтичке земље. Вијест је потврђена када је "Мегастар", први руски брод за превоз течног гаса, испловио из луке Талин. Тиме је руска компанија направила прве кораке на балтичком ЛНГ тржишту, што може имати дугорочне последице. На крају се испоставио да се ради о заиста грандиозном плану. ---------- 

Компанија "ЛНГ-Горскаја" је одлучила не само пратити "Криогаз", него развијати успех ове компаније и планира заокружити све балтичке земље мрежом ЛНГ терминала, према којима ће онај у Литванији изгледати као кап у мору. Управо су медији Литваније одмах скренули пажњу на чињеницу да ће нова инфраструктура бити нека врста мреже снабдевања гасом свега у Европској унији што ради на гас.

No comments:

Post a Comment